Älvsjömässan; Andra plats

Grattis till mig, våran monter fick 2.a pris.

Det var skönt att man fick lite lön för mödan med all slit och stress.
Jag var där hela dagen igår men tittade inte runt då jag jobbade i Pryl och Plant garderoben.
Hemskt trevligt att ta emot 5-6 kassar åt gången med orden "Var försiktning nu med mina sticklingar"
"Det är glas i den kassa så var försiktigt" "Det är porslin i den där..."

Som att jag avsiktligt skulle förstöra någon annans människas saker?
Klart jag är försiktigt då det är mitt jobb, dock väldigt temporära jobb att förvara andras ägo.

Vi fick ihop lite till klasskassan som ska gå till en studieresa till Skaune.
Vilket ska bli intressant...

Hur som helst så såg jag att Impecta hade en monter och jag var tvungen att springa dit.
Jag har ju inget fat till min Root Control
Så jag köpte ett fat till det för 19kr, hann inte med så mycket mer.
Varit där 4 dagar och inte haft någon fritid för mig själv att gå runt. (Här skulle jag vilja ha en tummen up ikon, en sådan som finns i MSN)

Men! Det fick mig att tänka på en annan skräckprodukt jag stött på.

Prepara Herb-Savor:


De utlovar att dina örter ska hålla sig fräsha 3 veckor längre. Igenom att du stoppar in dem i en tub, som sätts ned i ett badkar. Men det slutar inte där, det finns en jättesöt kork som du kan öppna och fylla på vatten, hur smidigt som helst. Den kostar bara 300bubs också, passa på!

Manualvideon är också ett skämt. Nu kan jag inte länka direkt till videoklippet för jag vet inte hur man gör. Men gjorde en bild med 3 viktiga milstolpar i filmen.



Först vill jag att ni observerar det gröna äpplet och röd löken ligger lika placerad.
Hon har alltså inte rört sitt kylskåp på 3 veckor.

Sedan vill jag säga att bild nummer 1 är när hon tar ut sina örter, dvs i slutet av filmen.
Bild nr 3 är när hon ställer in, dvs i början av filmen.

Jag kastade om bilderna för att visa hur sjukt dåligt det är gjort.
Det spelar ju ingen roll vilken om bilderna kommer först för det ser ju exakt likadant ut!
Ska man göra något fake kan man väl röra om lite i kylsåpet, jag menar vem går på den här videon?

För dem som inte vill lägga ut 300kr på en skräpprodukt har jag gjort en guide för hur man gör en för under 20kr

Patrickgreengardenqueen Herb Savor:


Du behöver:

1 Snusdosa
1 Fryspåse från ICA
1 Gummisnodd
1 Färska kryddor i kruka från ICA

Hade tyvärr inga örter kvar, men hade kvar krukan för att visa er hur ni kan göra.
Tyvärr inte så estetiskt tilltalande, men ställ ned den i en tjusig kruka från någon designbutik så bara toppen sticker upp då, det kan ju inte bli värre än Prepara Herb Savor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0