Beställnings jobb; Pelargonsticklingar

Fick ett tufft och hårt beställningsjobb här i veckan.
Pelargonsticklingar.

Inte så att jag skulle få betalt eller att det handlar om något stort jobb.
Min kompis Björns mamma frågade mig om jag hade några till övers.

Självklart är jag ingen pelargontant, Men alla som har något grönt intresse har väl en perlagon?
Så fort man kommer "ur garderoben" så säger alltid någon släkting "Jag har en pelargon som du kan få ta sticklingar ifrån!"
Som att man vill ha mormors ljusrosa blommor, som ser ut som cigarett fimpar på vintern som första krukväxt?
Men som alla andra trillade även jag ditt, och mottog en pelargon från min far.

Min mårbacka ska enligt sägnen härstamma från en gammal mattant på 80talet.
Min far ska alltså ha tagigt sticklingar redan då och detta är en stickling på sticklingen på sticklingen på sticklingen....

Det gick till följande:


Här är min tokfula mårbacka. Observera hur duktigt den sträckt sig efter solen.
Källarlägenhet och norrläge är alltid att föredra.



Tog min fina sax och klippte så jag hade 3 blad.
Saxen ska alltid vara av vassaste slag och renaste ren.


Före T.H, Efter T.V
Tog bort det nedersta bladet.



BAM! Ner i jorden!
Sicklingar till Björns mor.
Pluspoäng till mig, borde ha poäng nog till en BBQ i sommar nu tycker jag...



Kommentarer
Postat av: sandra (karolinas)

haha jävla mårbacka! jag såg en bild nån stans.. minns inte om det var på tv eller das intranät.. men iaf var det en liten röd stuga stuga med vita knutar (ARISK!!! FUKKK JÄÄ) och i fönstret hade dom 8 (minst) moderplantor av mårbacka!!! vad är upp med det? alla var i blom samtidigt och i samma size oxå så dom lär varit köpta alla på en gång?!? vem fan lägger 4 lax bara sådär...

2010-04-09 @ 21:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0