Ledvärk; Älvsjömässan Nordiska trädgårdar

Idag har jag ont i min kropp.
Det var väldigt slitigt igår när vi pysslade med våran idé trädgård på älvsjömässan, eller heter det stockholmsmässan?

Hur som haver så låg vi bra till, vi i klassen som pysslar med gröna saker.
Men snickarna som assisterade oss var inte lika klara som oss.
I själva verket så lyste de med sin frånvaro igår.

Halva klassen stack vid kl 2 och vi resten fick vara snickare.
Jag hade en hetsig men också trevlig snickare i örat som gav mig 4-5 uppgifter på en gång som jag aldrig gjort förut. Vi hade en tidspress på oss också, att det mesta skulle vara städat kl 16.
Och jag som bara byggt en liten koja i skogen av spik jag hittat och mormors gamla röda hammare vars skaft var lika bred som en falukorv. 
Ni kan tänka er att den såg ut som en också...

Våran idéträdgård är delad i 2 och heter "Från folkhemmet in i framtiden"
Det är 2 husfasader, en klassisk funkisträdgård och en modern/futuristisk.
Man kan gå i mellan fasaderna i en trappa och titta ner upp ifrån ned på trädgårdarna.

Bilder:
Funkis 2
Ena sidan är en bild som vi alla känner igen.
Falurött, Pelargoner, rosor.

Modern1

Den andra sidan är en modern trädgård med nya spännande idéer och material.
De flesta plantor är också E-plantemärkta också.

Jag har tyvärr inga bilder på det färdiga men det kanske jag kan lägga upp senare.
Tyvärr så finns det människor med på bilderna också.

Men bilderna är fina nog för en blogg med 2 läsare.
Tack Timo för bilderna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0