Praktik; Fredrikssons handelsträdgård

Idag åker jag. Jag åker idag.
Destinationen är Östhammar.
En liten by norr om uppsala.

Ska jobba på en handelsträdgård i 1 månad, är obligatorisk praktik på kursen jag går.
Praktik lockar mig inte alls, därför har jag valt praktikplats med omsorg.
Jag har släkt och vänner norr om uppsala som jag sällan träffar.
Så mitt val har egentligen inget med trädgård att göra.
Även fast Fredrikssons handelsträdgård är ett väldigt bra företag.
Bra kompetens och utbud, vad mer kan man begära?

På helgerna ska jag passa på att åka till min sommarstuga och pyssla där till min midsommarfest.
Är ett litet torp med mycket mark. Har ett gäng äppelträd, men ingen vattentoa eller vatten heller för den delen.
Dass och vatten hämtat ur fars brunn duger gott och väl.

Sommarstuga:


Hoppas att jag ska kunna ta lite bilder och skriva om min praktikplats också.
Kommer antagligen ha fullt upp, men vi får se.
Glad sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0