With a little help from my friends; Trips

Trips!

Jag har haft dem sedan i höstas/vintras.
Fick dem från 2 fina Doktor westerlunds eller vad de där satans pelargonerna heter.
De luktar inte gott, och de var smockade med skadedjur. Double failure.

Men jag har haft tur, de har bara spridit sig på min favorit chiliplanta. En jag fick av en chilisamlare.
Frukterna är små, orangeaktiga. Smakar som en paprika utan beska och lite heta från chili.
Perfekt för mig, jag älskar den.

Jag har nu flera gånger i veckan tvättat min fina planta med såpa vatten. Tvättat fönsterblecken, krukor, you name it. Är otroligt less att behöva göra det, det blir bra 1-2 dagar sedan ser det ut som den har mjäll.

Har varit tvungen att stympa min planta i omgångar också.
Så här såg den ut 28 mars 2010:


Jag har fått nog, har inte velat ta till kemiskkrigsföring. Men nu får det vara nog.
ICA fick bistå med kemikalierna. Provado insektspinnar, från det ärorika företaget Bayer.
Bayer som en gång i tiden kom på att man kunde koka morfin i ättikanhydrid och få Heroin.
Bild på det
Är tveksam om det kommer funka, men att det gjort en dunderprodukt som heroin lugnar mig lite.

Insektspinnar:


Pinnarna kom med en utsökt manual för de som inte kan läsa.


Jag behöver väl nu knappast behöva förklara hur de funkar.
Men allt det här fick mig att fundera.
Undra hur manualen till heroin såg ut?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0