Expriment; Pollinera Palettblad

Solenostemon scutellarioides aka Palettblad.
En härlig krukväxt som inte är så populär som den borde.
Härligt växtsätt, vackra blad och lättskött, otroligt fina blommor också. Men det är kanske inte alla som lyckas med det så antar att den ramlar ner en nivå.

Hur som haver, igår försökte jag pollinera en av mina vackra Palettblad sort 'Masterblend Rainbow' (inhandlad på Impecta).
Det gjorde jag genom att ta en topps. Jag rullade ut bomullen så det vart en skarp spets. Pillade runt lite i klockorna och hoppas nu på att de kan pollinera sig själva. Har bara en blomma. Men jag har 5st individer till, var av en är på G med blommor. Så om det här inte går hoppas jag på att den andra blomman hinner slå ut så jag kan korspollinera dem.

Och en vacker bild på det:
Palettblad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0